Beniamin1973 Beniamin1973
88
BLOG

Komu, ile i za co ?

Beniamin1973 Beniamin1973 Rozmaitości Obserwuj notkę 0

Na ulicach Wrocławia trwa zbieranie podpisów w sprawie lokalnego referendum. Chodzi o kilka ważnych dla mieszkańców Wrocławia zagadnień. Referendum organizuje grupa inicjatywna, która musi do końca sierpnia zebrać około 60 tysięcy podpisów osób popierających wniosek do prezydenta miasta o ogłoszenie referendum.

Jakie zagadnienia miałoby to referendum poruszyć ?

Otóż jest pięć pytań do Zarządu Miasta:

 

 

1.Czy jesteś za stworzeniem internetowego rejestru umów zawieranych przez Urząd Miejski we Wrocławiu oraz miejskie spółki?
 
Jak wiadomo, zarząd miasta musi zawierać różne umowy z podwykonawcami. Mieszkańcy miasta powinni mieć wiedzę o firmach pracujących na ich rzecz. Praca tych firm jest finansowana z publicznych środków, więc uzasadniona jest kontrola społeczna nad wypłatą tych środków w myśl zasady - komu, ile i za co...
 
 
2. Czy jesteś za rezygnacją z organizacji igrzysk World Games Wrocław 2017?
Promocja miasta może odbywać się różnymi drogami. Jedną z nich jest przeprowadzenie olimpiady sportów nie zakwalifikowanych do olimpijskich mistrzostw świata. Tu mieszkańcy są mocno podzieleni, ponieważ dla jednych jest to promocja ich zainteresowań, ale dla części mieszkańców miasta są to bardzo egzotyczne zmagania sportowe. Szokuje też budżet tych igrzysk sięgający kwoty rzędu 300 mln zł. Dlatego byłoby celowym rozpoznanie, jak wielu mieszkańców Wrocławia jest zainteresowanych tym wydarzeniem, a jak wiele osób chciałoby zagospodarować te środki w inny sposób.
 
 
3. Czy jesteś za budową linii tramwajowych na Nowy Dwór i Muchobór Wielki do roku 2018, a w dalszej kolejności na Psie Pole, Jagodno i Bartoszowice?
W trakcie prac projektowych związanych z nowymi osiedlami wokół centrum Wrocławia zmodernizowano również i sieć dróg dojazdowych. Zaplanowano również połaczenie tych osiedli liniami tramwajowymi przez przedłużenie istniejacych tras. Ale minęło wiele lat, a projekty nie zostały wykonane zgodnie z koncepcją, osiedla rozrosły się, komunikacja autobusowa ma swoje ograniczenia. Gdyby tak osiedla te włączyć do szynowej komunikacji miejskiej, pozwoliłoby to na bardziej racjonalne wykorzystanie taboru szybkobieżnego a bezkolizyjne trasy tramwajowe pozwoliłyby na skrócenie czasu dojazdu. Tylko, czy dla mieszkańcow tych osiedli tramwaj jest potrzebny ?
 
 
4. Czy jesteś za podwojeniem ilości terenów zielonych i spięcie ich w Zieloną Sieć do 2022 roku?
O tym, jak bardzo dotkliwe są upały w mieście, możemy przekonać się szczególnie tego lata. Każde drzewo dające cień przynosi ulgę w oczekiwaniu na przyjazd tramwaju czy autobusu. Liczne zagłębienia po dawnym korycie rzeki są naturalnymi oazami zieleni. Połączenie tych enklaw na przykłąd ścieżkami rowerowymi pod osłoną zieleni stworzyłoby wyjątkowy klimat w krajobrazie miejskim i jednocześnie podniosłoby komfort korzystania ze środowiska. Racjonalne zagosodarowanie terenów zielonych byłoby szczególnym walorem funcjonalnym dla mieszkańców Wrocławia.
 
 
5. Czy jesteś za wprowadzeniem Obywatelskiej Inicjatywy Uchwałodawczej zobowiązującej do wprowadzenia projektu uchwały pod obrady Rady Miejskiej Wrocławia, gdy pod projektem zebrano 2500 podpisów uprawnionych do głosowania mieszkańców Wrocławia?
Nie ma sytuacji, w której zawsze znajduje się jakaś grupa inicjacyjna. Pomysł rodzi propozycje nie do odrzucenia, ale tu zarząd miasta podejmuje decyzje często bez konsultacji społecznej a pomysłodawca nie zawsze potrafi przedstawić swoją propozycje szerszemu kręgowi współmieszkańców. Dlatego warto zastanowić się nad wprowadzeniem zasady, że każdy wniosek obywatelski poparty przez 2500 mieszkańców Wrocławia byłby rozpatrywany "z urzędu" w trybie uchwały pod obrady Rady miejskiej.  
 
 
W trakcie zbierania podpisów z poparciem wniosku do zarządu miasta o ogłoszenie tego referendum wiele osób włącza swoje uwagi. I tak na przykład już kilka osób zauważyło, że Prezydent miasta rozważa inwestycję wrocławskiego METRO. Pomysł ten w zasadzie koliduje z przedłużeniem istniejących linii tramwajowych tam - gdzie jest to możliwe. Ponadto zauważono, że miał być wyjątkowo szybki tramwaj, ale wszelki słuch po nim zaginął. To zadanie miały pełnić wagony tramwaju PLUS, ale po tej całej akcji pozostały jedynie tablice informacyjne wyświetlające czas do przyjazdu kolejnego składu tramwajowego.
Ale też kilka osób wyraźnie zainteresowało się wybudowaniem we Wrocławiu linii METRO, jeżeli połączy ono "antypody" Wrocławia linią z odpowiednio krótkim oczekiwaniem na następny skład i przystankami przy większych osiedlach mieszkaniowych. Nie cieszy się jednak uznaniem koncepcja ograniczenia tej inwestycji na odcinku Dworzec Świebodzki - Rynek - Plac Dominikański /Dworzec Główny - Plac Kromera - bo pierwsze koncepcje wrocławskiego METRO opierały się na obsłudze pasażerskiej wrocławskiego Rynku.
 
 
O inicjatywie wrocławskiego referendum można dowiedzieć się więcej na witrynie
 
 

http://www.wroclawskiereferendum.pl/

 

Organizatorzy proszą o składanie podpisów z poparciem tej inicjatywy. Wzór karty poparcia referendum znajduje sie na witrynie Organizatora i można go wydrukować we własnym zakresie oraz złożyć w jednym ze wskazanych punktów składania list z poparciem dla referendum.

Być może Prezydent Miasta zdecyduje się na włączenie tych pytań do referendum ogłoszonego z inicjatywy własnej, któe miałoby odbyć się w dniu 6 września wraz z referendum w sprawie JOW ogłoszonym przez Prezydenta RP, Bronisława Komorowskiego.

 

Jednak do tego czasu pozostało już niewiele dni. Nabór kandydatów do referendum w sprawie JOW był ogłoszony już dosyć dawno a o referendum lokalnym ogłoszonym przez prezydenta Wrocławia jest jakoś cicho... czyżby już zebrano odpowiednią ilość osób do obsługi referendum lokalnego ?

 

 

 
 

Lubię moje miasto Ogółem odsłon w 2018 roku: . FreeWebsiteTranslation.com 1 I - 31 XII 2018 - Średnia liczba odsłon (miesięcznie) w 2018 r. - . w 2017 r. - 160 w 2016 r. - 170 w 2015 r. - 419

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości